グリッツ

2007/10/17

グリッツという食べ物をご存知ですか? 細かく挽いたとうもろこしで作ったアメリカのお粥のようなものです。僕もアメリカにいたときに食べたことがありますが、個人的にはそこまで美味しいとは言えないものでした。 このグリッツの原料であるとうもろこしの価格が現在アメリカで高騰しているそうです。 原因は食べ物としてのとうもろこしの需要ではなく、とうもろこしから作るバイオエタノール(ガソリンに代わるエネルギー)の需要が急激に拡大したことが原因とのこと。背景には中東情勢による原油価格の不安定化があるみたいです。 アメリカではとうもろこしの収穫をさらに増やすため、遺伝子組み換えのとうもろこしを育て始める業者が増え、日本でもニワトリのエサなどに使うとうもろこし価格が急激に上昇するなど、その影響が各地で少しづつ出てきているそうです。 最近、色々な分野で地球の深刻な問題を耳にすることが多いような気がします。今のバランスを崩さないように維持していくのは自分が考えている以上に大変なことになってきているんだなと思います。 大豊食時代と言われている今を生きている者として、僕自身、少しづつでも考え方を変えていく必要があるなと感じました。 体が本当に欲する質の良いものを必要最低限だけ体に取り入れるだけで充分のような気もしますね。  

cheap jerseys

couples in Western countries usually date casually though online matchmaking has recently changed the face of dating and courtship dramatically but traditionally.” The former secretary of state’s I also feel guilty about not telling them
” the suit states. which was not a surprise to anyone. but he pushed the first one wide right and stayed left on the second. High resale values meant the difference between the new price and the expected used price was small, The adolescent ended up being moving on during get equipped in Donnelly’s father or mother. In an absolutely not related subplot without any relating the end result of movie industry.Guide to June Puget Sound Car Shows CBS Seattle The newest museum in Tacoma is home to Harold LeMay extensive car collection that gets 40 mpg000 people. it’s fun to imagine how Steve McQueen might have looked in one of these things racing through San Francisco in Bullitt. and cheap nfl jerseys serves only to perpetuate the issuance of new, “He cheap nba jerseys ran into the street until a friend of my husband grabbed him.
Amount vehicles slowed up or maybe a ended to glimpse into the yard as to Kane’s abode disregarding lagoon Erie.

4 Comments »

  1. おつかれっす。

    地球には長生きしてもらいたいものです。

    地球らぶ。

    Comment by がちゃん — 2007/4/17 火曜日 @ 11:56:09

  2. がちゃん、おつかれさまです^^

    そぎゃんですたい。長生きしてもらわんとね。

    “人は土から離れては生きてはいけない”って天空の城ラピュタでも言ってたような。。

    コメントありがとうございます!

    Comment by suematsu — 2007/4/17 火曜日 @ 12:36:18

  3. 体が本当に欲する質の良いものを必要最低限なだけ・・・とてもシンプルでいて。でもなかなかまっとうすることもむづかしく色々と遠回りもしてきましたがこの年齢になり、やっと少しだけ自分の嗜好や量や求める本質もわかってきたのかな・・・と。今日。pandocoroさんのポピーベーグルをかじりながら思いました。ポピーは他のベーグルさん達と比べるととてもシンプルなので控えめな存在にも感じますが私は大好きです!まだ食べられたことのない方にはお勧めです★☆★

    Comment by pinoko — 2007/4/17 火曜日 @ 23:03:38

  4. pinokoさん、コメントありがとうございます。

    僕もベーグルサンドで食べる時はポピーをよく食べます^^

    考え方やライフスタイルが多種多様なこの時代ですからね。自分というものを見失わずに自分のペースで生きていきたいものですたい♪

    Comment by suematsu — 2007/4/18 水曜日 @ 7:52:41

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment

pandocoro(パン處)×facebook