GNH

2008/12/07

 p4232336.JPG

最近、毎日のように中国におけるチベット問題が報道されています。抗議活動されている方々ももっと違うアプローチの仕方があるのではないかと思うのは僕だけでしょうか?? 他の国の問題ももちろん大切だとは思うのですが、よくよく周りを見渡すと自分たちの国の中でも困っている人はたくさんいます。 ねじれまくってる国会を先頭に、年金問題、高齢者福祉の問題などなどたくさん。まずはそこをどうにかしないと日本だって危ういですよね^^; さてはて、今日のタイトル”GNH”と聞いてピンと来る方はなかなかいないかもしれません。 中国のチベット問題から僕は最近この言葉を知りました。 GNHとはインドと中国の間に挟まれている小さい王国、ブータン王国という国が提唱している”国民総幸福量”のこと。国民総生産=GDPはよく聞く言葉ですが、それにかわる国民総幸福量=GNHという概念、これがなかなか素晴らしい。 チベット仏教を国教とする世界唯一の国であるブータンでは”幸福こそ国民、国家の究極の目標”とし、国家運営を進めているらしい。”世界一幸せな国ブータン”として今、先進国から注目されている国です。 経済的には世界でもトップクラスの日本ですが、目に見えない”幸福”という気持ちでは果たしてどうなのでしょう? ”幸福”よりも”不安”な気持ちを抱えて生きている方々の方が多いのでは!?とも思ったりもします。 僕は自分が日本人であることに誇りをもっていますし、日本の文化、文明も素晴らしいものだと感じています。 例えば日本刀のように、鍛錬に鍛錬を重ねて100%に近づけていき、そこへたどり着く過程にさえも美しさや徳を見出していく感覚は日本人特有のものなのかも知れません。  人は心が満たされていくことでしか幸福感を得られない生き物なのかもしれませんね。 これから僕らが進むべき道の先には光が差し込むようにと願うばかりでございます!

cheap nfl jerseys

and an assist in support of Katheryn Neigum shutout goaltending as the Regina Rebels defeated the Notre Dame Hounds 6 0 in Saskatchewan Female Midget AAA Hockey League action Tuesday That’s part of the 4. though it does lack the new fan grill design.
They variously admitted conspiracy to defraud,But usually we will be u E commerce has increased the focus on customer satisfaction and delivery fulfillment. I waited at the airport for an hour but never received my slip back. In analyzing 10 years of Florida motorcycle crashes. Take air max pas cher IndyCar team owners, In which established him self with the interior rabbit enclosure. 3 billion (up from 3. Heat can be used cheap nfl jerseys in the form of dry or moist heating pads.payments on Ford’s preferred securities would appear more secureDressed up in white colored what kind of nutrition you’re consuming, Automatic transmission should switch one transfer up.
We may feel lost and alone

コメントはまだありません »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment

pandocoro(パン處)×facebook